Vau anar al festival DANSA METROPOLITANA aquest cap de setmana passat ? Què us va semblar ? Segur que molt divertit per que ballaven tots molt bé, oi ?
Avui, aprofitant que parlem de dansa, us portem un parell de dinàmiques que fem amb els nostres alumnes de 1r i 2n de primària.
1️⃣
👉 Títol de la dinàmica:
"El ballarí encantat dins el museu."
👉 En què consisteix?
El professor/a ha de tenir preparades un seguit de músiques de diferents estils. Unes més lentes, altres més ràpides, etc, per a que els nostres petits actors les puguin moure amb elles. Aleshores, expliquem als alumnes la següent situació:
"A partir d'ara ja NO sou nens i nenes. Ara sereu unes estàtues de ballarins que hi ha dins el nostre museu 'Pàlcam de la dansa boja' (ens inventem el nom del museu). Aquest museu, no és un museu qualsevol...És màgic! I vosaltres no sou unes estàtues qualsevol...! Sou unes estàtues màgiques. De dia esteu ben quietes però, de nit, quan sona música, us activeu i us agrada molt moure el cos al ritme de la música. per que abans havíeu sigut ballarins i ballarines.
Recordeu, només us moveu quan la música sona. Si la música canvia, vosaltres heu de canviar la manera de moure el cos i quan no hi ha música us heu de quedar quiets per què és quan el vigilant o els vigilants del museu poden passar a veure que tot estigui bé i si us enxampen movent-vos, us podran eliminar del joc. "
Les normes del joc:
Un cop hem explicat la història, que al mateix temps són les normes del joc, podem afegir alguna norma més, com per exemple:
- No us podeu desplaçar per l'espai. Heu de quedar-vos on esteu.
- Només ballar movent els braços, o el cap, o tot el cos menys les cames...etc.
- Us podeu moure per tot l'espai.
- Heu de ballar per parelles / grups.
Etc.
Us podeu inventar tantes normes com us vingui de gust. Ja tenim la majoria de normes, només en falta una:
- Quan la música deixi de sonar, els ballarins encantats, han de parar de ballar i si el monitor els veu moure's, els fa sortir del joc i passen a ser vigilants del museu.
- Els vigilants del museu són els que desprès vigilaran que cap estàtua de ballarí es mogui i si alguna es mou, ha de deixar de ser estàtua per a ser ballarí.
Dit això, només queda jugar!
2️⃣
👉 Títol de la dinàmica:
"Els Miralls."
👉 En què consisteix?
Es tracta d'imitar al company que tenim davant com si fóssim un mirall.
Posem els alumnes en parelles un davant de l'altre. Decideixen qui és A i qui és B. Un cop repartit, el professor anuncia quin dels dos alumnes serà el mirall i quin el nen/a que es mourà. Quan el professor ho digui, tots els nens que els toca moure's començaran a ser imitats pels seus companys. Seguidament, farem canvi.
👉 Les normes del joc:
- Les nenes i nens als que toca moure's han de fer moviments a poc a poc per a que els companys els puguin imitar. Si flueix bé, poden accelerar els moviments.
- No poden desplaçar-se per l'espai, han de fer-ho al lloc. Si es mouen, fan anar boig al company que els imita.
- Els que imiten han d'intentar fer-ho al mateix temps que el company.
- A les primeres rondes no es poden fer sons, només gestos.
Aquest joc també es pot fer en grup, posant-nos en cercle i imitant al nen o nena que tenim al mig del cercle.
I és que no hem d’oblidar mai que el teatre no és només recitar un text...és molt més! El nostre cos pot ser tant o més important que la nostra veu, per que pot expressar moltes coses. Per això és important jugar amb ell i treballar aquesta part de l’expressivitat. Amb el nostre cos podem actuar totes les nostres emocions i sentiments, activant i movent totes les parts del cos.
De fet, existeix un tipus de teatre anomenat: Teatre Físic.
👉 Què és el Teatre Físic?
"És una tècnica d'interpretació que va començar els anys 70 i es caracteritza per construir els personatges i les emocions mitjançant el cos i les accions. Es va crear per a ajudar als actors a no fer-se mal psicològicament i emocionalment. El teatre físic fusiona la Dansa i el teatre , utilitzant-ne una i l'altre en major o menor grau però sempre partint del moviment i accions físiques. Dins el teatre físic també trobem el Circ, mim, clown, commedia dell'arte, el splapstick, dansa-teatre, etc."
Què us han semblat les dinàmiques ? Us n'anirem penjant més per que pugueu saber què anem fent a l'activitat, que no tot són assajos d'obres.
‼️Ep! Recordeu que les circulars per a la ' Marató de Teatre' del proper 16 de Juny ja estan repartides i les heu de tornar omplertes i signades. ‼️
I sobretot memoritzeu els guions de les obres que ens queden poquetes hores d'assajos.
També us volem fer recordatori del Festival Còmic de Figueres que tindrà lloc durant la Setmana Santa (del 17 al 21 d'Abril). 🤡👇
+informació a: http://www.festivalcomic.cat/2019/
Salut i teatre! 🎉
Meritxell, Enric, Jordi i Albert.
🎭
Vau anar al festival DANSA METROPOLITANA aquest cap de setmana passat ? Què us va semblar ? Segur que molt divertit per que ballaven tots molt bé, oi ?
Avui, aprofitant que parlem de dansa, us portem un parell de dinàmiques que fem amb els nostres alumnes de 1r i 2n de primària.
1️⃣
👉 Títol de la dinàmica:
"El ballarí encantat dins el museu."
👉 En què consisteix?
El professor/a ha de tenir preparades un seguit de músiques de diferents estils. Unes més lentes, altres més ràpides, etc, per a que els nostres petits actors les puguin moure amb elles. Aleshores, expliquem als alumnes la següent situació:
"A partir d'ara ja NO sou nens i nenes. Ara sereu unes estàtues de ballarins que hi ha dins el nostre museu 'Pàlcam de la dansa boja' (ens inventem el nom del museu). Aquest museu, no és un museu qualsevol...És màgic! I vosaltres no sou unes estàtues qualsevol...! Sou unes estàtues màgiques. De dia esteu ben quietes però, de nit, quan sona música, us activeu i us agrada molt moure el cos al ritme de la música. per que abans havíeu sigut ballarins i ballarines.
Recordeu, només us moveu quan la música sona. Si la música canvia, vosaltres heu de canviar la manera de moure el cos i quan no hi ha música us heu de quedar quiets per què és quan el vigilant o els vigilants del museu poden passar a veure que tot estigui bé i si us enxampen movent-vos, us podran eliminar del joc. "
Les normes del joc:
Un cop hem explicat la història, que al mateix temps són les normes del joc, podem afegir alguna norma més, com per exemple:
- No us podeu desplaçar per l'espai. Heu de quedar-vos on esteu.
- Només ballar movent els braços, o el cap, o tot el cos menys les cames...etc.
- Us podeu moure per tot l'espai.
- Heu de ballar per parelles / grups.
Etc.
Us podeu inventar tantes normes com us vingui de gust. Ja tenim la majoria de normes, només en falta una:
Avui, aprofitant que parlem de dansa, us portem un parell de dinàmiques que fem amb els nostres alumnes de 1r i 2n de primària.
1️⃣
👉 Títol de la dinàmica:
"El ballarí encantat dins el museu."
👉 En què consisteix?
El professor/a ha de tenir preparades un seguit de músiques de diferents estils. Unes més lentes, altres més ràpides, etc, per a que els nostres petits actors les puguin moure amb elles. Aleshores, expliquem als alumnes la següent situació:
"A partir d'ara ja NO sou nens i nenes. Ara sereu unes estàtues de ballarins que hi ha dins el nostre museu 'Pàlcam de la dansa boja' (ens inventem el nom del museu). Aquest museu, no és un museu qualsevol...És màgic! I vosaltres no sou unes estàtues qualsevol...! Sou unes estàtues màgiques. De dia esteu ben quietes però, de nit, quan sona música, us activeu i us agrada molt moure el cos al ritme de la música. per que abans havíeu sigut ballarins i ballarines.
Recordeu, només us moveu quan la música sona. Si la música canvia, vosaltres heu de canviar la manera de moure el cos i quan no hi ha música us heu de quedar quiets per què és quan el vigilant o els vigilants del museu poden passar a veure que tot estigui bé i si us enxampen movent-vos, us podran eliminar del joc. "
Les normes del joc:
Un cop hem explicat la història, que al mateix temps són les normes del joc, podem afegir alguna norma més, com per exemple:
- No us podeu desplaçar per l'espai. Heu de quedar-vos on esteu.
- Només ballar movent els braços, o el cap, o tot el cos menys les cames...etc.
- Us podeu moure per tot l'espai.
- Heu de ballar per parelles / grups.
Etc.
Us podeu inventar tantes normes com us vingui de gust. Ja tenim la majoria de normes, només en falta una:
- Quan la música deixi de sonar, els ballarins encantats, han de parar de ballar i si el monitor els veu moure's, els fa sortir del joc i passen a ser vigilants del museu.
- Els vigilants del museu són els que desprès vigilaran que cap estàtua de ballarí es mogui i si alguna es mou, ha de deixar de ser estàtua per a ser ballarí.
- Els vigilants del museu són els que desprès vigilaran que cap estàtua de ballarí es mogui i si alguna es mou, ha de deixar de ser estàtua per a ser ballarí.
Dit això, només queda jugar!
"Els Miralls."
👉 En què consisteix?
De fet, existeix un tipus de teatre anomenat: Teatre Físic.
👉 Què és el Teatre Físic?
Què us han semblat les dinàmiques ? Us n'anirem penjant més per que pugueu saber què anem fent a l'activitat, que no tot són assajos d'obres.
‼️Ep! Recordeu que les circulars per a la ' Marató de Teatre' del proper 16 de Juny ja estan repartides i les heu de tornar omplertes i signades. ‼️
I sobretot memoritzeu els guions de les obres que ens queden poquetes hores d'assajos.
2️⃣
👉 Títol de la dinàmica:
👉 Títol de la dinàmica:
"Els Miralls."
👉 En què consisteix?
Es tracta d'imitar al company que tenim davant com si fóssim un mirall.
Posem els alumnes en parelles un davant de l'altre. Decideixen qui és A i qui és B. Un cop repartit, el professor anuncia quin dels dos alumnes serà el mirall i quin el nen/a que es mourà. Quan el professor ho digui, tots els nens que els toca moure's començaran a ser imitats pels seus companys. Seguidament, farem canvi.
👉 Les normes del joc:
- Les nenes i nens als que toca moure's han de fer moviments a poc a poc per a que els companys els puguin imitar. Si flueix bé, poden accelerar els moviments.
- No poden desplaçar-se per l'espai, han de fer-ho al lloc. Si es mouen, fan anar boig al company que els imita.
- Els que imiten han d'intentar fer-ho al mateix temps que el company.
- A les primeres rondes no es poden fer sons, només gestos.
Aquest joc també es pot fer en grup, posant-nos en cercle i imitant al nen o nena que tenim al mig del cercle.
I és que no hem d’oblidar mai que el teatre no és només recitar un text...és molt més! El nostre cos pot ser tant o més important que la nostra veu, per que pot expressar moltes coses. Per això és important jugar amb ell i treballar aquesta part de l’expressivitat. Amb el nostre cos podem actuar totes les nostres emocions i sentiments, activant i movent totes les parts del cos.
👉 Què és el Teatre Físic?
"És una tècnica d'interpretació que va començar els anys 70 i es caracteritza per construir els personatges i les emocions mitjançant el cos i les accions. Es va crear per a ajudar als actors a no fer-se mal psicològicament i emocionalment. El teatre físic fusiona la Dansa i el teatre , utilitzant-ne una i l'altre en major o menor grau però sempre partint del moviment i accions físiques. Dins el teatre físic també trobem el Circ, mim, clown, commedia dell'arte, el splapstick, dansa-teatre, etc."
I sobretot memoritzeu els guions de les obres que ens queden poquetes hores d'assajos.
També us volem fer recordatori del Festival Còmic de Figueres que tindrà lloc durant la Setmana Santa (del 17 al 21 d'Abril). 🤡👇
+informació a: http://www.festivalcomic.cat/2019/
Salut i teatre! 🎉
Meritxell, Enric, Jordi i Albert.
🎭
No hay comentarios:
Publicar un comentario